skip to Main Content
İdari Gözetim Kararına İtiraz Dilekçesi Örneği – Van Avukat

İdari Gözetim Kararına İtiraz Dilekçesi Örneği – Van Avukat

 

VAN ( ) SULH CEZA HAKİMLİĞİNE

 

İTİRAZ EEN                      :

VEKILI                               : AV.GÖKHAN BASKURT – Adres UETS adresidir.

DAVALI                             : VAN VALILIGI

KONU                               : Van Valiligi Il Göç Idaresi tarafından müvekkilimiz hakkında tesis edilen                       sayı numaralı İDARİ GÖZETİMİN kaldırılması Kararının Hakkında.

AÇIKLAMALAR

 

  • Müvekkil 6.5 aydır VAN GGM de tutulmaktadır.

Sınır dışı etmek üzere idari gözetim ve süresi – MADDE 57 –

  • (3) Geri gönderme merkezlerindeki idari gözetim süresi altı ayı geçemez. Ancak bu süre, sınır dışı etme işlemlerinin yabancının iş birliği yapmaması veya ülkesiyle ilgili doğru bilgi ya da belgeleri vermemesi nedeniyle tamamlanamaması hâlinde, en fazla altı ay daha uzatılabilir.

 

Müvekkilim 6 aydan fazla bir süredir hukuka ve kanuna aykırı olarak GGM de tutulmaktadır. Kendisi hakkın 6 AY DOLMASINA tağmen herhangi bir şekilde hukuka uygun olarak uzatma kararı verilmemiştir. Dolayısıyla kendisinin bu şekilde tutulması hukuka aykırı olduğundan dolayı mahkemenizin kararıyla ivedilikle serbest bırakılmalıdır.

1-)Müvekkilim yaklaşık 6 aydan fazladır . VAN GGM de tutulmaktadır. Kendisi  Afganistandan , İRAN a , ordanda ülkemize geçmişlerdir. Müvekkilim İRAN da insan kaçakçıları tarafından kendisine sahte pasaport verilmiş. Türkiye ye gitmesi halinde kendisine bir şey olmayacağı söylenerek , Türkiyeye gönderilmiştir. Kendisinden para alınarak kaldırılmıştır. Müvekkilim pasaportun sahte olduğunu ülkemizde öğrenmiştir. Müvekkil Afganistandan elinde olmayan zorunlu sebeplerden ( can güvenliği ) sebebiyle ülkemize kaçmıştır.

  • Müvekkilin babası AFGANİSTAN da mahalle muhtarıydı. Müvekkil dayısının kızını , eşi öldürmüştür. Olaydan sonra . Öldüren kişi ve ailesi , müvekkilin babasına kızın ailesine vermesi için kan parası vermişlerdir. Ardından parayı veren kişi parasını geri istemiştir. Müvekkilin babası da cenaze masraflarına harcadığını belirterek taleplerini reddetmiştir. Karşı tarafta parayı vermesini aksi takdirde kendisini ve ailesini öldüreceğinden bahisle tehdit etmiştir. Müvekkilin babası , annesi eşi ve çocukları ülkeyi terk etmek zorunda kalmışlardır. Müvekkil İRAN a kaçmış , ailesi ise PAKİSTAN a kaçmıştır. Müvekkil ve ailesi akrabalarıyla aralarında doğan husumetten , aşiret kavgaları ve can güvenliği bulunmadığından dolayı ülkelerinden kaçmışlardır. Ölüm tehditlerinden bıkmışlardır. Ülkelerine dönmeleri halinde düşmanları tarafından can güvenliğine zarar verilme ihtimali yüksektir.
  • Müvekkilin AFGANİSTAN kimliğini , Türkçe tercümesi ile beraber dilekçemin ekine ekliyorum.(EK-2) Ayrıca müvekkilin AFGANİSTAN da can tehlikesinin olduğuna ilişkin AFGANİSTAN resmi makamlarına yapılan başvuruyu da dilekçemin ekine ekliyorum.(EK-3)

 

Müvekkilin  ,tehdit etmesi müvekkilimizin mense ülkede yasamına devam etmesini ciddi anlamda zorlastırmıstır. Bu durumun artık katlanılamaz boyutlara ulasması ve son dönem uygulamaları da göz önünde bulundurulduğunda müvekkilimizin canı,özgürlügü ve maddi manevi bütünlügü ciddi anlamda tehlikededir.

4-) Müvekkilimizin özellik arz eden durumu ve mense ülkedeki son durum bir bütün olarak degerlendirildiginde söz konusu idari gözetim kararının hukuka uygun olmadıgı son derece açıktır. Nitekim müvekkilimiz uluslararası koruma basvurusunda bulunabilecek kisilerdendir. Bu yönde bir degerlendirmenin yapılabilmesi ve söz konusu iddiaların degerlendirilebilmesi için söz konusu işlemin iptali gerekmektedir.

  • MÜVEKKİL HAKKINDA İDARİ GÖZETİM KARARI VERİLİRKEN , KAÇMA VE KAYBOLMA RİSKİ , GEREKÇE GÖSTERİLMİŞTİR.Kendisi için sınır dışı işleminin iptali davası da açtık. En azından bu dava sonuçlanana kadar kendisi kanunda yer alan herhangi bir alternatif yükümlülükle serbest bırakılabilir.
  • 04.2014 tarihinde yürürlüğe girmiş olan 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nun ‘Sınır dışı edilemeyecekler’ başlıklı 55 maddesine göre; “(1) 54 üncü madde kapsamında olsalar dahi, aşağıdaki yabancılar hakkında sınır dışı etme kararı alınmaz:
  • Sınır dışı edileceği ülkede ölüm cezasına, işkenceye, insanlık dışı ya da onur kırıcı ceza veya muameleye maruz kalacağı konusunda ciddi emare bulunanlar” denmektedir. Yine aynı yasanın ‘Geri Gönderme yasağı’ başlıklı 4. Maddesine göre; “Bu Kanun kapsamındaki hiç kimse, işkenceye, insanlık dışı ya da onur kırıcı ceza veya muameleye tabi tutulacağı veya ırkı, dini, tabiiyeti, belli bir toplumsal gruba mensubiyeti veya siyasi fikirleri dolayısıyla hayatının veya hürriyetinin tehdit altında bulunacağı bir yere gönderilemez.” hükmü de geri gönderme yasağının kapsam ve sınırları belirtilmektedir.
  • İdare tarafından hiçbir gerekçe gösterilmeksizin verilen idari gözetim kararı hukuka aykırıdır. Bu nedenle de karara itiraz ederiz. Şöyle ki; Müvekkil hakkında verilen idari gözetim kararında gerekçe gösterilmemiş, yalnızca 6458 Sayılı YUKK md. 54 ve 57 gereğince 6 ay süre ile idari gözetim altında tutulması gerektiğinden bahsedilmiştir. Ancak hiçbir somut gerekçe göstermeksizin verilen idari gözetim kararının hukuka aykırı olduğu izahtan varestedir. Müvekkilin fiili ve hukuki durumu, hukuka uygun bir idari gözetim kararı olmaksızın idari gözetim uygulanması, kaçma ve kaybolma riski bulunmaması, kötü şartlar altında idari gözetimde tutulması dikkate alınarak salıverilmesi gerekmektedir.
  • 6158 sayılı Yabancılar ve Uluslararası koruma Kanunu’nun 57 maddesi sınır dışı edilmek üzere idari gözetim kararını ve bu kararın koşullarını düzenlemektedir. İlgili madde uyarınca hakkında sınır dışı etme kararı alınanlardan kaçma ve kaybolma riski bulunan Türkiye’ye giriş veya çıkış kurallarını ihlal eden, sahte ya da asılsız belge kullanan, kabul edilebilir bir mazereti olmaksızın Türkiye’den çıkmayan kamu düzeni kamu güvenliği veya kamu sağlığı açısından tehdit oluşturanlar hakkında idari gözetim kararı alınır hükmü içermektedir. Ancak aynı maddenin 5. Fıkrası idari gözetim kararının gerekçesiyle birlikte yabancıya yada avukatın tebliğ edileceğini düzenlemiş ve 4. fıkrada da idari gözetimin devamında zorunluluk görülmeyen yabancılar hakkında derhal idari gözetim kararının sonlandırılacağı ve yabancılara hakkında bazı alternatifler idari tedbirler uygulanabileceği hususu ifade edilmiştir. Alınan idari gözetim kararı müvekkile tebliğ edilmediği gibi söz konusu kararda belli bir adreste ikamet etme belirlenecek şekil ve sürelerde bildirimde bulunma gibi idari yükümlülüklerin hangi sebeplerle yetersiz kalacağı hususunda bir değerlendirme yapılmadan gerekçeden yoksun olarak düzenlenmiştir.
  • Kanunda İDARİ GÖZETİME alternatif olarak bazı yükümlülüklerinde verilebileceği , İdari Gözetimden sağlanan faydanın bu alternatif yükümlülüklerle de yerine getireleceği hükmü yer almaktadır. Müvekkil hakkında bu aşamada idari gözetim verilmesi orantısız olacağı için , bu aşamada alternatif bir yükümlülüğe çevrilmelidir. Müvekkil hakkında, idari gözetim yerine, 6458 sayılı Kanunun 57/4. Maddesinde öngörülen “belirli bir adreste ikamet etme”, “bildirimde bulunma” vb. idari yükümlülüklerin uygulanması suretiyle işlemlerinin sürdürülmesi mümkündür. Zira zaten kendisi sabit bir ikametgah sahibidir. Açık kanun hükmüne rağmen, kaçma, kaybolma riski bulunmayan müvekkilimize doğrudan özgürlük kısıtlamasına gidilmesi AİHS’nin 5. ve Anayasa’nın19. Maddesine aykırıdır. Müvekkilin Anayasa m.17’de güvence altına alınan kişi dokunulmazlığı hakkı göz ardı edilmiş maddi ve manevi varlığı görmezden gelinmiştir. Müvekkilim hakkında idari tedbirler uygulanması bu aşamada daha ölçülü ve makul olacaktır.
  • Müvekkilim kamu düzeni ve güvenliğini bozacak herhangi bir davranışta bulunmamıştır Müvekkil herhangi bir suça karışmamıştır.idari yargıda açılan sınır dışı işleminin iptali istemli davanın süreci nazara alındığında idari gözetim yerine tedbir uygulamak suretiyle müvekkilin serbest bırakılmasının daha makul ve hakkaniyetli olacağı düşünülmektedir. Müvekkilimiz şuan itibariyle Van Kurubaş Geri Gönderme Merkezinde olup, idari gözetim kararının kaldırılması ile müvekkilimin serbest bırakılmasına karar verilmesini talep ederim.

 HUKUKİ NEDENLER  : Anayasa md.19, AİHS md.5, 6458 sayılı Kanun md. 56, 57, 68/7 ve her türlü mevzuat. Yukarıda arz ve izah edilen nedenlerle müvekkil hakkında verilen  Van Valiligi İl Göç İdaresi tarafından müvekkilimiz hakkında tesis edilen ……………sayı numaralı İDARİ GÖZETİMİN kararı ile bu kararın uzatılmasına  VAN Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğünün kararının kaldırılmasına ve müvekkilin bilhakkın salıverilmesine, hakimliğiniz aksi kanaatte ise de idari tedbirler uygulanmak suretiyle salıverilmesine karar verilmesini vekaleten arz ve talep ederiz.30.10.2024

 

                                                                             İTİRAZ EDEN VEKİLİ  : AVUKAT GÖKHAN BAŞKURT

DELİLLER :

  • Avukatlık Görevlendirme yazısı.
  • Türkçe TERCÜMESİ yapılmış müvekkile ait kimlik ve Afganistana dönmesinde can güvenliği tehlikeye gireceğine dair evraklar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mesaj
Whatsapp
Merhaba