skip to Main Content
Ayıplı Mal Nedeniyle Bedelin Iadesi Talepli Dava Dilek.esi örneği

Ayıplı mal nedeniyle bedelin iadesi talepli dava dilek.esi örneği

   VAN TÜKETİCİ MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİ’NE

 

DAVACI                                               :(Ad, Soyad, TC, Adres)

VEKİLİ                                                : AVUKAT GÖKHAN BAŞKURT                   ADRES : Uets Adresidir.

DAVALI                                               : (Ad, Soyad, TC, Adres)

KONU                                                   : Ayıplı mal nedeniyle bedelin iadesi talebini içerir dilekçedir.

DAVANIN PARASAL DEĞERİ         :  ……-TL.

AÇIKLAMALAR                                 :

…/…./…. tarihinde ….’ten  ………. marka …….. seri nolu ……….  IMEI No.lu cep telefonunu … …………taahhütlü tarife ile  …. .-TL bedel mukabilinde MÜVEKKİLİM satın almıştır. Telefon alındıktan iki hafta sonra kendi kendine kapanmaya, aramalar esnasında çalmamaya başlamıştır.

Yukarıda tanımlanan cep telefonunda yaşanan ve maldan yararlanmayı sürekli olarak imkansız kılan arızalar  nedeniyle servis istasyonuna müracaat zorunluluğu doğmuştur. Şöyle ki;

1-) …/…/…. Tarihinde ……………………………..şikayeti ile ……………..servisine müracaat edilmiş olup,………………tarihinde on gün süre tamir için serviste kalmış olup,  kesilen servis fişinde …………………… yapıldığı bildirilmiştir.(EK-1 …. Tarihli Servis Fişi)

2-) …/…/…. Tarihinde, …/…/… tarihli servis fişinde belirtilen arızanın aynısı için …………….servisine müracaat edilmiş olup, ,………………tarihinde onbeş gün süre ile tamir için serviste kalmıştır. Tamir edilemeyen telefon yerine “yeni” olduğu söylenen ancak içinde başka bir şahsa ait hafıza kartı ile kişisel bilgiler olan, ambalajsız bir telefon verilmiştir.

Ancak bu telefonda da sürekli bağlantı hatası vermekte ve müvekkil arandığında çalmamaktadır. “Yeni” telefon bir hafta sonra tekrar arızalanmış ve……. (EK-2  ………….Tarihli Servis Fişi)

3-) …/…/…. tarihinde aynı servise yine aynı şikayetler ile müracat edilmiştir. (EK-3  ………….Tarihli Servis Fişi)            

Müvekkil Son olarak …/…/… tarihinde maldaki ayıp nedeni ile davalı ………………… şirkete bedel iadesi talebinde bulunulmuş olup, ekli belgelerden de anlaşılacağı üzere talebi kabul edilmemiştir. (EK-4 ………….Tarihli İhtarname ve ……………. Tebellüğ tarihli gönderim)

Hal böyle olmakla,bir yıl içinde aynı arızanın üç kez ve garanti süresi içinde farklı arızaların dört kez ortaya çıkması ve bu arızaların maldan yararlanmayı sürekli olarak imkansız kılması nedeniyle 6502 sayılı yasanın 11. maddesinde belirtilen seçimlik haklarımdan olan …….-TL bedel iadesi şartları oluştuğundan Mahkemenize başvurmak zarureti doğmuştur  .

HUKUKİ SEBEPLER  : 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Borçlar Kanunu ve sair mevzuat.

HUKUKİ DELİLLER    :   Fatura,servis fişleri, garanti belgesi

EK                                 : 1- …/…/… Tarihli Servis Fişi,

                                        2-…/…/… Tarihli Servis Fişi,

                                        3- …/…/… Tarihli Servis Fişi,

                                        4-…/…/… Tarihli İhtarname ve ……… Tebellüğ tarihli gönderim.

                                        5- …/…/… Tarihli Ürün Garanti Belgesi

NETİCE VE TALEP         :      Yukarıda arz edilen nedenlerle, fazlaya dair her türlü hakkımız saklı kalmak kaydıyla, ayıplı mala ödenen bedelin tarafımıza iadesi yönünde karar ittihazını saygıyla arz ve talep ederim.03.11.2021

                                                                                                                                               Saygılarımla,

                                                                              DAVACI VEKİLİ   :   AVUKAT GÖKHAN BAŞKURT

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mesaj
Whatsapp
Merhaba